Hörde ni om bomben

En man sprängde sig själv mitt i julruschen i centrala Stockholm. Med några minuters mellanrum inträffade två explosioner i city. En bil i korsningen Olof Palmes gata och Drottninggatan började brinna kraftigt. Kort därefter small det på Bryggargatan.

Först gick människorna som rörde sig på gatan upp mot smällen. Sen började de springa därifrån.

– Polisen sa att det var risk att det skulle smälla en gång till.

– Det var väldigt oroligt. Folk bara väntade på att det skulle smälla igen. Jag såg en kvinna med barnvagn som sprang därifrån.

En man sprang fram till mannen som låg i snön.

– Han försökte ruska liv i honom.

Direkt efter smällen ringde Bianca till sin mamma Camilla Naurin som satt och väntade på henne på ett hotell på Drottninggatan 71. Utanför hennes fönster hade just en bil fattat eld.

– Det small bara till nedanför mitt fönster. Jag såg en vit kombibil som brann jättemycket. Bilen var helt övertänd.

Först trodde de att det var samma händelse de bevittnade. Men snart insåg de att det var två separata.

– Jag blev rädd. Man tänker ju att det är ett terrordåd när det händer så tätt. Och det var ju inte länge sedan det fanns hotbilder mot alla stora städer, säger Camilla Naurin.

De tycker båda att det är märkligt att de blivit vittnen på varsitt håll.

– Det är jätteknäppt och skitkonstigt att vi båda har blivit vittne till detta, säger Bianca.



http://www.svd.se/nyheter/webbtv/webb-tv-sjalvmordsbombare-i-stockholm_5803191.svd
Allt är från  svd.se

Kommentarer
Postat av: Linda

det där är oroande :/

2010-12-16 @ 19:19:55
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0