hej du!

Malin Åkerman, född 12 maj 1978, är en svensk-kanadensisk skådespelerska och modell. Hon har varit med i filmer som The Heartbreak Kid27 DressesWatchmen och Trubbel i paradiset. Åkerman föddes i Stockholm, men flyttade vid två års ålder till Kanada där hon är uppvuxen. Hon var nominerad en Teen Choice Award för bästa skådespelerska i en actionfilm för hennes medverkan i Watchmen.

Hon inledde en karriär som modell, men övergick sedan till skådespelaryrket. 2002 flyttade hon till Los Angeles för att bli skådespelerska. Genombrottet kom när Åkerman år 2005 spelade JunaHBO-producerade TV-serien The Comeback. Åkerman har synts som gästskådespelare i många amerikanska tv-serier, bland annat i Entourage. Hon har även varit med i en del filmer, bland annat bröderna Farrellys film The Heartbreak Kid med Ben Stiller.

Hon fick sitt stora genombrott för rollen Laurie Jupiter/Silk Spectre II i storfilmen Watchmen. Den 25 juni 2009 var Åkerman sommarpratare i P1.


Idag har jag varit i skolan och sedan bara pluggat, tränat och sådant. Har spanska prov i morgon. Men jag måste säga en jag, Malin åkerman. Shit vad cool hon är.
1. Hon är hur känd som helst i utlandet. Hon är grym på engelska, hon spelar i min favorit film eller en av dom, 27 dresses. Ha det bra,  nu ska jag göra andra saker, kul att alla älskar min blogg ;)<3
kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0