Jag börjar 9:05

Åh jag älskar sov morgon. Jag börjar 9:05. Ska ta ögondroppar snart och få ut all pollen. Idag slutar vi tolv. Eller runt tolv. Det är skönt. Fast då ska jag hem och plugga. Ta det lungt, osv. Jag hatar när man är stressad för något. Då får jag panik. I morgon har jag svenska prov på ordklasser. Det är så mycket saker i ordklasserna. Konkreta och abstrakta verb tillexpempel. Konkreta verb kan vi se och ta på. Men abstrakta verb kan vi inte se och ta på. Och komperation på adjektiv. Men då tänker jag så här:

ADJEKTIV:
posiTIV
komperaTIV
superlaTIV
Alla komperations former i adjektiv, har TIV på slutet. Som Adjektiv har. Så då är det lätt att komma ihåg :)

Ska äta frukost nu!

pussar♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0