Scoobydoo i gooogglllleee

Halloween. Jag älskar hösten, men halloween njaa. Att gå bus eller godis är så jäkla tråkigt. Stå och knacka dörr. Man vill inte ha något godis för man vill göra bus på folks hus. Det är verkligen klockrent. Vi brukar alltid busa. Men i år känner jag mig stor och senast jag gick va liksom 3 år sedan. Jag har aldrig riktigt tyckt det varit roligt. Men mamma har alltid velat att jag ska gå och jag har varje år tyckt att det är kul. Men alla otrevliga personer kan vara sluta. Det är så mesigt att vara otrevlig mot barn som knackar dörr för godis. Det låter verkligen konstigt.

Men dem måste sluta vara otrevliga. Jag knackar alltid på fel hus och när dörren öppnas står en sur gammal tant och glor. En gång knackade vi på en tants hus. Och hon va yr i huvudet verkligen. Hon började tjata - är det halloween nu , -vadå bus eller godis - jag har inget godis - vadå bus. Osv. Vi orkade inte med henne så vi lindade in hela hennes grind med toa papper. Dem hus som inte va hemma ja.. Dem fick tomat pure på någon stålpe eller ett egg på trappan.

Det är sånt som är kul. Speciellt när dem säger - det är så många barn som har varit här så vi har bara frukt kvar. Vafan tror dem. Frukt?!Aldrig i livet. Och då får dem bus vi vill inte ha era ruttna äpplen eller bruna bananer.

Har ni något roligt halloween minne skriv en kommentar så länkar jag dem roligaste minnena ni har när jag kommer tillbaka, från London!

Pussen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0