Åsikter del 1

Gud vad trött jag blir på allting nu, det är så mycket grejer som händer runt omkring en hela tiden. Plötsligt kan mobilen ringa och ja, någon berättar hur dum hon/han har varit. Man blir så trött, och så fort man träffar kompisar brister han/hon ut i gråt. Jag har varit med om det här flera gånger. och det vet jag att ni också har. Jag blir verkligen så trött på sånna som söker upp och gör bråk. Varför, ska man bråka för - I vissa fall, är det väldigt bra att bråka. Har man varit för nära varandra så är det bra att bråka, och skrika ut. Men då måste man kunna lösa saker på ett bra sätt också. Om en kompis ska hjälpa till  i ett bråk. Gör det då med stil och lyssna på båda innan du väljer. När folk bråkar skriver folk/ säger folk saker till varandra, för att det bubblar inom en och man måste få släppa det. Vissa skriker tillbaka men många blir arga, då blir kompisen ofta arg förlänge. Och det kan leda till att tappa kontakt, eller att helt enklet  börja hata varandra och börja sprida ryckten och sådant. Om man lyssnar på ett ryckte är man riktigt dum. Jag menar det är verkligen inte alltid sant. Och från början har man sagt det till en vän man litar på och då låter det: - Lova att  inte säga till någon men... : - Jag lovar. 1 timma senare vet alla det. Så säg det till folk du verkligen litar på. Och inte till folk som är snälla och hjälper en. Men det värsta som finns det är om två personer bråkar, och tillexempel maja & Junior, och då frågar maja sina kompisar om dem kan gå fram till junior och fråga om han hatar maja eller vad han tycker om dem. Och då säger såklart han det, och då får maja reda på det och blir jätte ledsen. Så om du ser någon först prata med någon och sen går fram till dig. Snälla säg inte. Du vet någ säkert hur det slutar.
En till sak. Spring inte från verkligenheten. Det är inte bra, att bara tro att man inte gjort något men har gjort massor. Stå på dig själv och ersänn, ja jag gjorde fel. Det är en grej alla borde göra. Kunna säga att man gjort fel. Det är väldigt svårt och imbland leder det till mycket problem.Men det går lättare att lösa om du vågar säga vad du gjort, och inte bara vad han/hon gjort.

Dagens åsikt handlade om Bråk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0