LIKE!



Gör så här:

1. Gå in på din blogg och dina kodmallar, välj inläggssidan.



2. Klistra in denna koden precis efter <body>



3. Gå nu in på http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like

Ställ in hur du vill att din gilla-knapp skall se ut.

OBS! Skriv inget under URL to Like.

Klicka sen på Get Code



4. Nu får du upp en ruta med kod.
Kopiera koden i rutan längst ner (XFBML)



5. Gå in i din kodmall igen på din blogg, precis som i steg ett.

Klistra in koden där du vill att din gilla-knapp skall ligga. Detta kan ju variera beroende på vad du nu vill ha den, men det är bara att testa dig fram.
För att lägga den sist i inlägget som jag har i mitt exempel, så ser du på denna bild var jag har lagt koden.



Det kan vara så att du behöver lägga till ett par radbrytningar med, det gör du med koden <br /> och du ser på bilden ovan att jag har lagt in två stycken sådana.

Nu så vet du hur du lägger in en facebook-gilla-knapp på din blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0