One time!

Varning långt inlägg!
Jag har verkligen tänkt på en sak. Att i kväll hade jag jätte roligt. Och jag hade jätte kul idag hos mina kusiner. men det är bara one time, en gång i livet man gör dem där sakerna. Som när man föddes en gång. När man gick i förskolan en gång. En gång i ''varje'' liv gör man en grej. en gång. Det jag skrev för 4 sek sedan kommer aldrig hända igen. Det är en gång liksom. Varför är det så. Kan man inte ha en tv skärm och kunna se alla roliga saker man gjort i livet. Alla sunder man verkligen vill ha tillbaka. men man kan inte det. Hoppa tillbaka när man tillexpempel var med den där snygga pojkvännen, och hade jätte mysigt. Aldrig någon sin mer. Man gör så mycket man ångrar men man kan inte göra om det fixa lite.

Jag kan verkligen tänka tillbaka och verkligen vilja vara liten igen. När man lekte och hade jätte kul. Men nu när man blir äldre så tänk på allt kul man kommer ha i framtiden. Att vara med sina bästa vänner utomlands själva. Kunna köra bil. Göra det man vill. Men sen kan man också vilja vara liten. Gå på dagis och ha det jätte kul. Leka och busa. Springa runt i rosa strumpbyxor och lorta ner sig. Nu säger inte jag att jag är stor och att jag är jätte mogen. För det är jag inte, och jag är inte stor. Men jag håller på att växa upp, och jag gillar det inte.  Jag fick sånna här tankar på bion i går och hur man kan ångra att man gör misstag, att man inte har någon förevigt och att man måste fortsätta leva. Och va var livet om man bara levde en gång. Onödigt. Men sen an livet vara så underbart så att det inte är sant!

Man kan skratta och ha superkul. Men det är bara några gånger i livet man har så kul, och man hoppas att man kunde spola tillbaka till det. Men allt händer bara en gång. En gång i livet gör man en viss sak. 1997 då föddes jag och är det en gång?! Är det en gång jag föds. Eller är det om och om igen. Sånna frågar kan jag ställa hela tiden. Och va är det ute i rymden. Är det inget stopp. Som en platta 456778778888656346346 mil ner under oss. Är jorden som ett klot som har levande varelser i sig. Eller var det bara något dem hittade på. Ni kanske inte fattar men jag måste få skriva av mig!

Sen kan man ju få ett underbart liv. Men livet har sina upp och ner gångar. Det vet alla. Och man får bara stå för det. Att säga att jag gjorde fel. Sen finns det folk som gör misstag hela tiden. Dem förändras när dem är med andra. Och det gillar inte jag, är man inte sig själv så är man ingen. Då är man någon som bara driver rrunt. Jag är mig  själv  med alla. Och jag skulle inte klara av att vara 500 olika personer för varje kompis. Det är bara ens riktiga kompisar som vet vem man är. Vi kommer inte alltid stå där som ett skydd. Vi vill inte bli ner trampade. Eller bli snurrade. ALLA GÖR FEL! men folk lär sig av sina misstag. Men inte du!

Sen finns det personer som är så osocial och blyga så dem dyker ner i en bok. men om man bara lever en gång så har ni förstört ert liv.  Visa vilka ni är. Skaffa självförtronde. Lev livet. Ha kul! Utanför skolan bakom  boken finns alla chanser att ha kul. Bry er inte om vad andra tycker om er. Vad dem tycker eller tänker är inte viktigt för er. Ni är modiga ni vågar. Våga ta ner gosedjuren från bokhyllan. Våga skaffa en kompis. Börja prata med folk.

jag skulle vilja säga. Att jag inte skulle ha ett bra liv utan mina bästa vänner. Jag har ALLTID kul eller JÄTTE tråkigt med dem. men dem finns alltid där. Oavsätt. Det är skillnaden mellan vän och bästavän.  Vänner har jag gått om gulliga söta, blyga osv. Men dem finns där dem med. En bästa vän kanske  man har lite närmare, en vän. Man berättar mer saker osv..
TACK FÖR ATT NI FINNS!♥
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0