''fokuserad på bra betyg''



vem är jag?

Jag heter emma och är en 13 åring tjej som bor på lidingö. Går  i en skola där alla barn vill visa vad dem står för. Vilka som bestämmer och vilka som håller boken i näven dagen ut. Jag lever i en miljö där mina vänner står mig närmast. Där jag känner mig trygg och jag kan leva normalt. Jag har underbara killkompisar och världens bästa vänner. Jag är en positiv person som gör allt för mina vänner. Jag kämpar för att alla ska må bra och jag är verkligen ingen person du ska prata med på morgonen, eller tjata på.

Som liten va jag väldigt bossig och ville alltid bestämma. Jag älskade pelle svanslös och hade 7 gosedjur i sängen 3 av samma sort. Jag stavde som liten väldigt illa och kassa apparaten va min bästavän. Om man inte talar om dem som inte har ett hjärta. För då hade jag Sara och Johanna. Som jag dansade med i anskakyrkan på lördagar.


Jag har alltid haft bra minne, och lokaltsinne. Jag minns saker väldigt bra och jag har världens sämsta tålamod. Jag har aldrig varit bra på att sy eftersom jag sticker mig på syslöjden minst 67 gånger. Därför hatar jag slöjd.  Fötter är min värsta fobi i hela världen. Och bakterier och hårstrån får mig att spy. 

I skolan är jag väldigt konsentrerad och väldigt fokuserad på bra betyg. Jag har ett mål och det är att gå ut med bättre betyg en min storasyster. På fredagar och lördags kvällar är jag helst ute, och umgås med dem vänner som jag älskar. Då är vi oftas hemma hos någon eller varför inte festa?!. 


Som ni kanske vet så spelar jag fotboll och tennis och har ett väldigt stort intresse för foto. Jag vill gärna träffa justin bieber och varför inte ta en bild. Ärligt så gillar jag inte kenzas blogg så mycket utan är mest intresserad av dem bloggar som är kanske inte så kända.   Min förebild är isabella löwengrip, som är en underbar person och har utstrålning och vet vad hon håller på med. Hennes bok är jätte bra för att hon har varit med om så mycket men tar gärna tid åt hennes choklad som hon älskar.

Sen har jag ju kläder kvar. Jag är inte en modeikon och jag är inte så intresserad av fokis stil. Kenzas stil gillar jag men hon har ju kläder för 4000 kr. Har inte råd med sådant. Jag tycker inte att abricombie är snyggt, och jag tycker heller inte att en tjocktröja och jeans är något speciellt. Jag vill sticka ut med den gulliga men ändå snygga stilen. 

Jag läser bara hemska böcker som alla tycker är så hemskt.  Men det är böcker som inspererar mig och som jag vill läsa. Jag är inte snabb läst men har verkligen  inte dyslexi.
så..det va väll allt om mig för nu
puss!

Världensbästabok!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jäklar vad mycket du skrev! :P

2010-10-17 @ 17:08:01
Postat av: Anonym

Älskar din blogg men vart hittar du alla dina snygga kläder?<3

2010-10-17 @ 19:22:10
Postat av: Josefin

häääärlig bild! <33

2010-10-18 @ 19:40:31
URL: http://jojojosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0